torsdag den 5. juli 2012

Den lille røde bog

Jeg fandt en lille notesbog, beklædt med rødt stof og guldbroderier. Jeg har ikke åbnet den i næsten 4 år. Sidst jeg skrev i den, var da min skønne farmor døde. Jeg læste i den og græd. Ikke fordi jeg var ked af det. Hun døde på den rigtige måde og på det rigtige tidspunkt, hvis man overhovedet kan sige sådan, når man mister et menneske man elsker. 

Jeg græd fordi jeg i bogen, dagen inden, havde skrevet en liste over de ting jeg ønskede af livet. Idag har jeg enten opnået eller er godt på vej til at have opfyldt næsten alle punkterne. Det var en øjenåbner og jeg er i dette nu, mere end almindelig høj på mit liv. Lykkelig og sødsuppe-ramt. 

Nu har jeg skrevet i bogen. En liste med nye mål. Nye drømme. Ønsker. Og i min kalender står der, d. 5/7-2016, at jeg skal åbne bogen igen. 

♥ ♥ ♥ 

Og farmor? Jeg savner dig.

Ingen kommentarer: