fredag den 29. juni 2012

Sommerferie 2012

Det er blevet sommer og jeg selvom jeg er virkelig dårlig til bare at gå og tulle rundt herhjemme, hvilket meget af tiden nok kommer til at gå med, så glæder jeg mig til de små solstrejf af hurra, som venter.

 Det helt store er, at vi skal til Bornholm på koloni med Børneferieselskabet. Jeg har længe fantaseret om, at komme derover og se "hvad der er" og vupti falder der lige sådan en appelsin ned i min turban. Jeg er virkelig så priviligeret, føler jeg. Virkelig. "Du skal lige ringe hertil" sagde en bekendt, og det gjorde jeg - og nu... årh! Det er så dejligt!

 Og så har knægten og jeg ellers planlagt cykelferie. Her om en halv time skal jeg hente den brugte cykeltrailer jeg har købt til den svimlende sum af 350kr, og så skal indmaden ellers rives ud af den, og den skal sættes lidt i stand mm. inden vi drøner afsted. Det bliver sådan noget med et krak-kort, en bog over gratis overnatningspladser og et telt. Og ulidelige mængder af pulvermad tilberedt på trangia.

 Hvor vi skal hen er endnu ikke sikkert, men vi har 12 dage fra han kommer hjem til han igen skal op til sin far. Man kan jo nå langt, tænker jeg. Spørgsmålet er vel bare hvilken retning man stikker, og hvad man vil se. Og så langt er vi ikke nået endnu. Men pyt! Man kan vel også bare kaste en mønt, tænker jeg. :-D

 Den store udfordring for knægten bliver, at jeg ikke cykler ret hurtigt, da jeg har en virkelig dårlig cykel, og skal slæbe på cykeltraileren, og så at han ikke kan komme online i 12 dage. Det sidste bliver også en udfordring for mig. At slukke telefonen. Oh gys! :-D Vi ved jo ikke hvornår der er strøm i nærheden næste gang, så der må økonomiseres.

 Men jeg glæder mig. Meget. Og det samme gør knægten, kan jeg mærke. Han skriver den ene liste efter den anden med ting vi skal have med. Det er lidt hyggeligt.

Ingen kommentarer: