søndag den 5. august 2012

Skypumper!

Så sad man der i toget efter en spontan tur til Kbh, og spyttede lidt i en appelsinvand. Regnen mod ruden var kraftig og tunge skyer hang over Middelfart. Lillebælt blev krydset og tankerne fløj, og ligeså gjorde blikket, der igen fandt indendøre.

Pludselig rejste hårene sig i nakken. Underbevidstheden havde registreret mere end fornuften. For skyerne var begyndt at danse. Og pludselig gik det stærkt. Tre skypumper dannedes med et, faretruende nært. Ikke store, men ikke desto mindre fascinerende. 

Desværre lå min mobil i bunden af tasken, så jeg nåede kun at få nogle virkelig dårlige billeder af deres opløsning...hele scenariet varede ca. 3 minutter - og jeg forbandede, at jeg sad i et tog, så man ikke selv kunne bestemme hvad der skulle stå i vejen for det utroligt smukke, men skræmmende syn. At se tre skypumper danse...ih!

Jeg ved derfor godt, at de kan være svære at se på billederne. Men jeg kæftede naturligvis op, så hele kupeen tiltede over i den publikumsvenlige side, og de jublede bekræftende. Jeg er simpelthen så glad og varm og hopla-fascineret inden i. Jeg elsker når naturen viser sig fra sine barske og viltre sider. 





Ingen kommentarer: